ZDRAVSTVENI IN OKOLJSKI VIDIK MANJŠE ONESNAŽENOSTI ZRAKA PRI UPORABI MESTNEGA KOLESA

Cestni promet je eden največjih virov onesnaženja ozračja, kar ne vpliva zgolj na visoko obolevnost in stopnjo umrljivosti, temveč tudi na segrevanje ozračja in druge podnebne spremembe. Več kot izvrsten korak za zmanjšanje onesnaževanja ozračja, ki ga lahko prispeva vsak posameznik sam, je pogostejša uporaba mestnega kolesa, predvsem za krajše poti.

Z mestnim kolesom poleg vseh koristi tudi do boljše kakovosti ozračja

Eden najpomembnejših razlogov, zaradi katerega bi za opravljanje krajših poti morali uporabiti okolju prijazno mestno kolo, namesto da se na cilj odpravimo z osebnim avtomobilom, je v prispevanju k čistejšemu ozračju.

Svetovna zdravstvena organizacija (SZO) je podala oceno, da je onesnažen zrak odgovoren za več kot 7,2 milijona prezgodnjih smrti. Čeprav je večina mnenja, da ogroženost zaradi onesnaženosti zraka velja zgolj v revnejših predelih sveta in državah v razvoju, temu niti približno ni tako, saj se je tudi v Evropi življenjska doba skrajšala za kar dve leti. Posebej zaskrbljujoča je ocena, da v Sloveniji zaradi onesnaženega zraka svoje življenje vsako leto izgubi skoraj 3000 ljudi. Je to dovolj zgovoren podatek, da se boste na pot naslednjič podali z mestnim kolesom?

mestno kolo

Z uporabo mestnega kolesa boste znatno prispevali k nižji koncentraciji onesnažil v ozračju

Glavni krivec za visoko smrtnost zaradi onesnaženega zraka pri nas in v tujini so mikroskopsko majhni trdni delci, tako imenovani PM2,5 in PM10, ki v 71,7% nastanejo pri izgorevanju goriva v motornih vozilih v cestnem prometu. Zavedati se je potrebno, da PM delci ne nastajajo zgolj kot posledica izgorevanja goriva, temveč tudi pri obrabi zavor, sklopke, vzmeti in drugih komponent. Med poganjanjem pedalov svojega mestnega kolesa v ozračje ne boste spustili nikakršnih škodljivih izpušnih plinov in PM delcev ter s tem pripomogli k nižji smrtnosti zaradi različnih pulmonalnih in kardio vaskularnih obolenj.

Čeprav bo morda kdo dejal, da je prispevek k zmanjšanju koncentracije onesnažil v zraku pri uporabi mestnega kolesa majhen in zanemarljiv, temu še zdaleč ni tako. Že z majhnimi spremembami, kot je uporaba mestnega kolesa, namesto avtomobila, lahko namreč naredimo ogromno. V prid temu govori zanimiv podatek, da se tveganje za prezgodnjo umrljivost zaradi onesnaženosti ozračja zmanjša za 1x, če uspemo PM delce zmanjšati za zgolj 10 μg/m3.

Smo vas s tem prepričali, da lahko še tako majhen prispevek vsakega posameznika, kot je uporaba mestnega kolesa, znatno pripomore k zmanjšanju onesnažil v ozračju in s tem izboljšanju splošnega zdravja ter blaginje?

Koristi uporabe električnega kolesa ne obsegajo zgolj dobrobit za zdravje, temveč tudi blaženje podnebnih sprememb

Vozila z motorjem na notranje izgorevanje v ozračje ne spuščajo samo škodljive PM delce in s tem povečujejo obolevnost za pulmonalnimi ter kardio vaskularnimi obolenji, o čemer smo že pisali zgoraj, pač pa tudi CO2 in številne druge toplogredne pline. Izhajajoč iz tega lahko zapišemo, da z uporabo ničemisijskega električnega kolesa pripomorete tudi k blaženju vse bolj perečih podnebnih sprememb.

V Sloveniji močno presegamo evropsko povprečje ogljičnega odtisa na povprečnega prebivalca, kajti kljub kar 58% pogozdenosti in dejstvu, da smo 3. najbolj gozdnata država v Evropi, naši gozdovi ne zmorejo odstraniti zadostne količine toplogrednih plinov iz ozračja. V skladu s tem moramo nujno spremeniti svoje potovalne navade in pričeti pogosteje uporabljati električno kolo.

električno kolo

Če se želimo izogniti podnebni katastrofi, pogostejša uporaba električnega kolesa pripomore več, kot si sploh lahko predstavljamo

Zavedati se je potrebno, da podnebna kriza ne bo nastopila čez desetletje ali dve, temveč da je že prisotna in da bomo njene posledice čutili vse močneje. V kolikor se želimo izogniti ekstremnim vremenskim dogodkom, dolgotrajnim sušam na eni in obilnim padavinam na drugi strani, nadpovprečno visokim temperaturam, popolni odsotnosti snežnih padavin in drugim podnebnim spremembam, je pogostejša uporaba električnega kolesa več kot odličen korak k temu.

Sodeč po raziskavah, je več kot 50% poti, ki jih opravi povprečen Slovenec z avtomobilom v enem dnevu, krajših od dveh kilometrov. Zagotovo se boste strinjali, da gre za razdaljo, ki bi jo z lahkoto premagali tudi peš, še lažje, hitreje in udobneje pa za krmilom električnega kolesa!

Če si želite prebrati več o pomenu spremembe potovalnih navad in pogostejši uporabi električnega kolesa, lahko to storite s klikom na povezavo.